AIR BAG ECU
Ο αερόσακος (airbag), γνωστός και ως συμπληρωματικό σύστημα συγκράτησης (Supplementary Restraint System / S.R.S.), είναι ένα σύστημα παθητικής ασφάλειας των νεότερων και σύγχρονων αυτοκινήτων.
Το σύστημα αυτό περιλαμβάνει έναν σάκο, σχεδιασμένο κατάλληλα έτσι ώστε κατά τη διάρκεια μιας πρόσκρουσης να φουσκώνει μπροστά ή στο πλάι του οδηγού και των επιβατών και να προστατεύει τους επιβαίνοντες στο όχημα από βίαια χτυπήματα στο τιμόνι και στις εσωτερικές επιφάνειες του αυτοκινήτου.
Στα πιο σύγχρονα αυτοκίνητα, το σύστημα αυτό αποτελείται πλέον από ένα μεγάλο αριθμό τέτοιων αερόσακων, οι οποίοι και ελέγχονται πλήρως από μία Κεντρική Ηλεκτρονική Μονάδα, με σκοπό την προστασία από πολλά ενδεχόμενα είδη πρόσκρουσης.
Ο εγκέφαλος των αερόσακων αποτελείται από 2 μέρη:
- HW (hardware)
- SW (software)
Μετά από σύγκρουση είτε ανοίξουν οι αερόσακοι και ενεργοποιηθούν οι προεταντήρες των ζωνών ασφαλείας είτε όχι ο εγκέφαλος αερόσακων καταγράφει την σύγκρουση σαν μόνιμη βλάβη με αποτέλεσμα την διακοπή λειτουργίας του.
Η αντικατάσταση του εγκεφάλου των αερόσακων είναι δαπανηρή.
Ο επαναπρογραμματισμός του εγκεφάλου των αερόσακων γίνεται από εμάς επαναφέροντας τον εγκέφαλο σε κανονική (προ σύγκρουσης) εργοστασιακή λειτουργία.
ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Υπάρχει περίπτωση μετά την επισκευή του εγκεφάλου να μην ανοίξουν οι αερόσακοι, σε επόμενη σύγκρουση;
Όχι δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση διότι δεν χαλάει η συσκευή (HARDWARE) αλλά κλειδώνει το πρόγραμμα την λειτουργία των αερόσακων και με τον επαναπρογραμματισμό επαναφέρετε σε εργοστασιακή λειτουργία.
Συμφέρει οικονομικά η επισκευή του εγκεφάλου των airbag;
Το κόστος επαναπρογραμματισμου του εγκέφαλου ποικίλει ανάλογα τον τύπο του εγκέφαλου και είναι περίπου στο 20% της αγοράς καινούργιου.
Μπορεί να γίνει τοποθέτηση μεταχειρισμένου εγκέφαλου αερόσακων μαζί με τα airbag και τις ζώνες.
Μπορεί εφόσον γίνει επαναπρογραμματισμός με το ανάλογο πρόγραμμα που ταιριάζει στο εκάστοτε αυτοκίνητο