ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ DPF
Πρόκειται για ένα φίλτρο ενσωματωμένο στον οξειδωτικό καταλύτη του αυτοκινήτου, ικανό να εγκλωβίσει και να καταστρέψει (κάψει) τα μόρια του άνθρακα (PM) που περιέχονται στα καυσαέρια του πετρελαιοκινητήρα. Αυτά τα κατάλοιπα της καύσης του πετρελαίου, παγιδεύονται και συσσωρεύονται σιγά-σιγά στο DPF, το οποίο κάποια στιγμή γεμίζει και μπλοκάρει, για αυτό πρέπει περιοδικά, με κάποιο τρόπο, να απαλλαγεί από τη παρουσία τους. Αυτό το πραγματοποιεί, όχι αποβάλλοντας τα στο περιβάλλον, αλλά καίγοντας τα μέσα στο ίδιο το φίλτρο, και με αυτό το τρόπο αυτοκαθαρίζεται- αναγεννάται. Για να επιτευχθεί η παραπάνω αυτόματη διαδικασία, ένας αλγόριθμος της μονάδας ελέγχου του κινητήρα υπολογίζει, ανάλογα με τα διανυθέντα χιλιόμετρα και άλλες παραμέτρους, την ποσότητα των καταλοίπων που έχουν συσσωρευτεί στο φίλτρο και επιλέγει την καλύτερη μέθοδο αναγέννησις του.
Το φίλτρο σε αναλογία με τον όγκο του, έχει μία μέγιστη χωρητικότητα συγκέντρωσης καταλοίπων, η οποία κατά τη διάρκεια της ζωής του μειώνεται σιγά-σιγά, λόγω της επικάθισης των υπολειμμάτων λιπαντικού που μεταφέρονται από τα καυσαέρια (όπως συμβαίνει στους καταλύτες των βενζινοκίνητων οχημάτων), επηρεάζοντας ταυτόχρονα την ικανότητα φιλτραρίσματος. Η ποσότητα των καταλοίπων που συσσωρεύονται, προστίθεται αθροιστικά στα υπολείμματα που ήδη υπάρχουν από προηγούμενες πλήρεις ή διακεκομμένες αναγεννήσεις και υπολογίζεται ανάλογα με τις συνθήκες λειτουργίας του κινητήρα (ροπή και στροφές) κατά τη διάρκεια των διαδρομών που διανύει το αυτοκίνητο. Η μονάδα ελέγχου του κινητήρα για να μπορέσει να ξεκινήσει και να ελέγξει την αναγέννηση του φίλτρου, χρησιμοποιεί μια σειρά από αισθητήρες οι οποίοι μετρούν τη θερμοκρασία και την πίεση σε κρίσιμα σημεία του αγωγού εξαγωγής καυσαερίων (εξάτμιση). Στην όλη διαδικασία, συμμετέχει και ο μετρητής μάζας αέρα, ο οποίος με τις δικές του παραμέτρους επεξεργάζεται τα στοιχεία για τη βαθμονόμηση ενός απόλυτα χρονισμένου μεταψεκασμού, ώστε να ανέβει η θερμοκρασία των καυσαερίων και του φίλτρου DPF
Με το καιρό αυτά τα φίλτρα χρειάζονται είτε αντικατάσταση αφού μπουκώνουν και μπορεί να προκαλέσουνε βλάβη στον κινητήρα είτε βγάζουν ηλεκτρονικό σφάλμα και δεν δουλεύει το αυτοκίνητο αφού ακινητοποιείται μόνιμα μέχρι να πάει στο συνεργείο. Το κόστος αντικατάστασης κυμαίνεται από 1500-2000 ευρώ στα περισσότερα μοντέλα. Αυτό που εφαρμόζουμε είναι για διαγνωστικούς σκοπούς ψηφιακό επαναπρογραμματισμό ( λόγο κόστους αντικατάστασης ) την προσωρινή λειτουργία του κινητήρα ώστε να επιβεβαιωθεί το ελαττωματικό φίλτρο .
ΠΡΟΣΟΧΗ. Η αφαίρεση του φίλτρου DPF σε πολλές χώρες είναι παράνομη. Η εταιρία μας σε αυτή την περίπτωση δεν φέρει καμία ευθύνη!
Η εταιρία δεν εκτελεί καμιά εργασία σε βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου (hardware)